Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Virtuální prototypy hnacích ústrojí
Janoušek, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelování komponent hnacího ústrojí těžkého nákladního vozidla. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se zabývá analýzou modálních vlastností vybraných komponent hnacího ústrojí, na jejímž základě je provedena výpočtová studie v prostředí MBS. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu ověření výpočtového modelu na vozidle. V návaznosti na výpočtové dynamické modely bylo realizováno měření vnějšího hluku vozidla, a následně proveden frekvenční rozbor ve vztahu ke komponentám hnacího ústrojí.
Portálový kontejnerový jeřáb
Švub, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nosné konstrukce a pojezdového ústrojí kolejového portálového jeřábu pro manipulaci s kontejnery na kontejnerových překladištích. Práce obsahuje výpočet zatížení působících na jeřáb, návrh a kontrolu jednotlivých částí nosného rámu a návrh pojezdového ústrojí včetně jeho pohonu. Jedním z výstupů této práce je přiložená výkresová dokumentace.
Převodovka pro pohon přední nápravy vozidla
Černuško, Lukáš ; Černý, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť koncepciu pohonu elektromobilu, ktorá umožňuje vektorovanie točivého momentu medzi jednotlivé kolesá nezávisle a navrhnúť prevodovku pre prednú nápravu. Účelom bolo využiť vozidlo na závodnej trati a testovať dynamiku elektromobilu pre ďalší vývoj. Na základe stanovených požiadaviek a dostupných riešení bol navrhnutý koncept pohonu a určené základné parametre. Hlavná časť práce obsahuje návrh samotnej prevodovky vrátane pevnostného výpočtu ozubenia, kontroly hriadeľov k medznému stavu únavy a pružnosti, výpočet trvanlivosti zvolených ložísk. Riešenie tvaru skrine bolo podrobené výpočtovej kontrole pomocou MKP analýzy. Záverečná kapitola zisťuje zrýchlenie vozidla pomocou simulácie. Navrhnutý elektrický pohon je po prispôsobení možné aplikovať aj na iné športové vozidlá.
Návrh mechanické části pohonu zadní nápravy elektromobilu
Baroš, Eduard ; Černý, Jiří (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh mechanických častí hnacieho ústrojenstva zadnej nápravy vhodného pre prestavbu daného športového automobilu na elektromobil. Úvodná časť v krátkosti objasňuje fyzikálne princípy pohonu a obsahuje stručné zhrnutie súčasných koncepcií pohonu elektromobilov. Nasleduje porovnanie a voľba vhodnej koncepcie pre daný elektromobil, stanovenie základných parametrov vozidla na základe výpočtu pozdĺžnej dynamiky a výpočet prevodovky, na základe ktorého je riešená konštrukcia. Ďalšia časť je venovaná výpočtovej kontrole súčastí pomocou metódy konečných prvkov. Umiestneniu zostavy vo vozidle a zhodnoteniu mechanizmu pohonu je venovaná záverečná časť.
Portálový kontejnerový jeřáb
Švub, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nosné konstrukce a pojezdového ústrojí kolejového portálového jeřábu pro manipulaci s kontejnery na kontejnerových překladištích. Práce obsahuje výpočet zatížení působících na jeřáb, návrh a kontrolu jednotlivých částí nosného rámu a návrh pojezdového ústrojí včetně jeho pohonu. Jedním z výstupů této práce je přiložená výkresová dokumentace.
Návrh mechanické části pohonu zadní nápravy elektromobilu
Baroš, Eduard ; Černý, Jiří (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh mechanických častí hnacieho ústrojenstva zadnej nápravy vhodného pre prestavbu daného športového automobilu na elektromobil. Úvodná časť v krátkosti objasňuje fyzikálne princípy pohonu a obsahuje stručné zhrnutie súčasných koncepcií pohonu elektromobilov. Nasleduje porovnanie a voľba vhodnej koncepcie pre daný elektromobil, stanovenie základných parametrov vozidla na základe výpočtu pozdĺžnej dynamiky a výpočet prevodovky, na základe ktorého je riešená konštrukcia. Ďalšia časť je venovaná výpočtovej kontrole súčastí pomocou metódy konečných prvkov. Umiestneniu zostavy vo vozidle a zhodnoteniu mechanizmu pohonu je venovaná záverečná časť.
Převodovka pro pohon přední nápravy vozidla
Černuško, Lukáš ; Černý, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť koncepciu pohonu elektromobilu, ktorá umožňuje vektorovanie točivého momentu medzi jednotlivé kolesá nezávisle a navrhnúť prevodovku pre prednú nápravu. Účelom bolo využiť vozidlo na závodnej trati a testovať dynamiku elektromobilu pre ďalší vývoj. Na základe stanovených požiadaviek a dostupných riešení bol navrhnutý koncept pohonu a určené základné parametre. Hlavná časť práce obsahuje návrh samotnej prevodovky vrátane pevnostného výpočtu ozubenia, kontroly hriadeľov k medznému stavu únavy a pružnosti, výpočet trvanlivosti zvolených ložísk. Riešenie tvaru skrine bolo podrobené výpočtovej kontrole pomocou MKP analýzy. Záverečná kapitola zisťuje zrýchlenie vozidla pomocou simulácie. Navrhnutý elektrický pohon je po prispôsobení možné aplikovať aj na iné športové vozidlá.
Virtuální prototypy hnacích ústrojí
Janoušek, Michal ; Dundálek, Radim (oponent) ; Slimařík,, Dušan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovým modelování komponent hnacího ústrojí těžkého nákladního vozidla. Práce je rozdělena do dvou částí, první část se zabývá analýzou modálních vlastností vybraných komponent hnacího ústrojí, na jejímž základě je provedena výpočtová studie v prostředí MBS. Druhá část práce se věnuje experimentálnímu ověření výpočtového modelu na vozidle. V návaznosti na výpočtové dynamické modely bylo realizováno měření vnějšího hluku vozidla, a následně proveden frekvenční rozbor ve vztahu ke komponentám hnacího ústrojí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.